Hallo iedereen,

Op 18 oktober zijn we ver trokken richting Vogezen waar we in het dorpje Wildenstein zullen vertrekken voor een trekking voor 3 dagen. Er gaan nog 2 andere wandelaars mee die klaar stonden voor een nieuw groot avontuur! Eens van de parking af begon het klimmen, al gauw wist ik dat dit wel een andere wandeling zou worden dan een dagje Ardennen. Na een uur of 4 wandelen vonden we dan een geschikte plek aan een meer. Hier hebben we onze tenten opgesteld.

Eens aangekomen op de bivakplaats kwamen we tot de vaststelling dat er een schuilhut met wc aanwezig is. Deze luxe hadden we echter niet verwacht. Wat bleek, nog 3 Nederlandse trekkers gingen aan de hut overnachten. Na dat we de tenten hadden op gezet en onze slaapplek georganiseerd hadden, gingen we in de schuilhut ons avondeten nuttigen. Wat kan dat toch smaken na een goede wandeling! Dan was het tijd om onze slaapzakken op te zoeken voor de nacht.
Rond 8 uur stonden we op en pakten we onze tenten in, voor vervolgens onze wandeling verder te zetten. Vandaag zouden we via Sentier des Roches naar Lac de Fischboedle wandellen. Op eerste zicht bleek het weer goed mee te vallen maar niks was minder waar. Op het moment dat we aan kwamen bij Sentier des Roches is het beginnen regenen, maar echt goed regenen! dus tijd voor de regenkleding. Het is niet meer gestopt met regenen.

Eens door deze passage hadden we nog hoop kilometers voor de boeg, we moesten vandaag naamlijk Lac de Fischboedle hallen. We hadden besloten om daar de nacht door te brengen. Maar hoe verder we wandelde hoe harder het begon te regenen en bovendien werd het al snel donker. Na een tijd werd het zo donker dat we besloten hebben om even te stoppen om onze hoofdlampjes op te zetten. Toen hebben we nog een dik uur moeten wandelen voor we eindlijk onze bivakplaats bereikten. Eens aangekomen waren we doorweekt. Alles was nat en dan moest de grootste uitdaging van de dag nog komen, je tent met gietende regen en in het donker op zetten. Eens alles op stond, bleek dat 80% van de inhoud van de rugzak nat was, dus besloten we maar om te gaan slapen.

Na een hele nacht regen was het dan toch s’ morgens gestopt. Eens dat we buiten onze tent stonden, kwamen we tot de ontdekking dat we op een prachtige plaats waren beland. Gauw wat foto’s maken en dan als weer in pakken en rugzak terug op de rug. Jeetje wat kan deze veel wegen wanneer alles nat is. Maar vandaag hadden we geluk, de zon was ook van de partij.

Vandaag was onze laatste deel van onze trekking terug richting Wildenstein. Daarvoor moesten we nog 13 kilometer wandelen. Maar met dit weer was het aangenaam wandelen we zagen voor het eerst hoe mooi het hier is.

Dan was het tijd om te beginnen met afdalen. Het dalen ging erg vlot maar er bleek maar geen einde aan te komen en dan was het moment er dat we terug in Wildenstein aan de auto kwamen waardoor dit avontuur er weer opzit. Dan zijn we vertrokken naar huis. We kunnen terug blikken op een geslaagde trekking in de Vogezen.